Hajóosztályok a Kékszalagon: 25-ös jolle
Igazi, szívemhez közel álló klasszikus osztály.
A 25-ös jollét még úgy is lehetett szeretni, hogy az ember – a Sztaki szakosztály ki tudja milyen protekciója jóvoltából – az X-nél bérelte Bogláron a rettenetesen lepusztult hajót, amihez mindig kellett vinni saját köteleket, sekliket és más felszereléseket. Hajlított fa árbócával és az akkor elérhető többi hajóhoz képest pompázatos sebességével maga volt az álom, amit az is fűszerezett, hogy a 25-öshöz érteni kellett, ez, kérem nem szappantartó, borulni is tud. Klassz volt, na.
A mai 25-ös flotta, bár nem nagy, de méltón képviseli a nagy elődöket, a legtöbb hajó évről évre ott van a Kékszalagon, és ritka kivételtől eltekintve hősiesen be is fut, kánikulában és viharban egyaránt. Az elmúlt évek nagymenője kétségkívül az Orion, amely 3 második hely után tavaly végre nyerni is tudott Kató Bálint László kormányzásával.
Ha csak két évet néznénk vele egyenrangúan szerepelne az leírhatatlanul hosszú nevű Aston Martin …, amely két éve nyert, és tavaly lett második Rózner Tamás keze alatt, de a korábbi években nem látom a nevét a táblázatokban. Kicsit gyanús nekem, hogy ez a hajó talán a korábban Vica névre hallgató 25-ös lehet, mert ő 2020-ban és 2021-ben is 3. helyen végzett, aztán viszont eltűnt a rajtlistáról. A gyanút tovább erősíti, hogy a Vicát is Rózner Tamás vitte korábban, de ezt majd az osztály ismerői remélem helyre teszik.
Rendszeres és nem esélytelen menő még az Álom (aki 2020-ban nyert is), a Kuruzsló (2021-ben nyert), a Kis Tutti, a Desiree és az Álmom, szóval jó kis összetartó osztály képe rajzolódik ki az eredményekből.
Ezen a ponton emlékezzünk meg az osztály 2022-es befutójáról, amikor az Aston Martin …, az Orion és a Kis Tutti 22 óra 53, 54, illetve 55 perckor futott be Füreden. Na, ez csodálatos verseny lehetett.
Utoljára szerkesztve: 2024. július 16.