Hajóosztályok a Kékszalagon: Asso99

Ne fullasszuk posztunkat unalmas historizálásba, kezdjük mindjárt a lényeggel: A 90-es évek végén egy rövid történelmi pillanatig az Asso-k és a 70-es cirkálók voltak a Kékszalag legnagyobb esélyesei.

A megújított klasszikus cirkáló és a laposfenekű új koncepció versengésből végül az Asso-k kerültek ki győztesen, 3 versenyen nyertek, szemben az Anna egyetlen győzelmével.

Történt mindez azzal együtt, hogy ezekben az időkben a trapézkeretet, a trapézt és a többtestű hajókat – lényegében közkívánatra – a Fehér Szalagra deportálták a rendezők. Az Asso azonban trapéz nélkül is megállta a helyét, így történt, hogy a 90-es évek második felében előbb a Liberté kétszer, majd a Yuppie nyert Kékszalagot trapéz nélkül.

Hogy ne kalandozzunk el az Asso-k esélylatolgatásától, tegyük itt most tisztába, hogy a Kékszalag mezőnyét azóta hálistennek egyesítették. (Nem, nem a verseny, hanem a média és a szponzorált tudósítások felelőssége, hogy az abszolút győztesek aránytalanul nagy szeletet – lényegében mindet – hasítanak ki maguknak a Kékszalagra irányuló figyelemből).

Nade, térjünk rá posztunk tárgyra, az Asso-k szereplésére a Kékszalagon: az Asso bajnokságon rendre több mint 15 csapat indul, és folytat kiélezett küzdelmet, olyan résztvevőkkel, mint Majthényi Szabolcs, a Detre testvérek, a Vadnai család Tamástól Jonatánig, vagy Petrányi Zsolt és Kaltenecker Károly. (Tavaly Gyapjas Balázs nyerte az OB-t a Proligy-vel).

Csakhogy az a sok hajó nem megy ám mind a Kékszalagon is, és aki megy, az sem feltétlenül hozza a pályaversenyeken elért eredményeket.  Sőt, az is simán benne van a pakliban, hogy a pályaversenyeken inkább középmezőnybe tartozó egységek remek teljesítményt nyújtanak túraversenyeken. Az ilyesmit aztán meglepetésként írja le a szaksajtó, akárhányszor történik is meg.

Így lehetséges, hogy az Asso-k mezőnyében, ha nem is 100 százalékkal, de legutóbbi 4 Kékszalagon nagyjából mindent vitt a 100% nevű egység Paksi Álmos kormányzásával. A hajó 2020 óta kétszer volt első és kétszer második, legyőzője 2020-ban a BDO volt Weinber Zsófia vezérletével, 2022-ben pedig az OU Sali Csury Zoltánnal. Állandó induló még az Equilor két 3. egy 4. és egy tavalyi 2. hellyel, ők is simán ott lehetnek tehát idén az élen.  

One design osztályról lévén szó, nem meglepetés, hogy az Asso-k a Kékszalagon is meglehetősen szoros versenyeket futnak. 2022-ben a győztes Ou Sali és a 3. BDO között 5 perc sem volt, és a BDO-t pedig mindössze 20 másodperccel verte a 100%, miközben a 4-nek befutó Equilor is csak 15 perccel maradt el a győztestől. De említhetjük a 2023-as Kékszalagot is, amikor a 2. helyért folyó küzdelemeben az OU Sali végül 46 másodperccel előzte meg az Equilort. 

Nagyon érdemes tehát figyelni az osztály hajóit, az Asso-kat igazi profik, vén tengeri medvék és ifjú titánok viszik, itt aztán tényleg bármi előfordulhat. Jó versenyzést, remek vitorlázást Asso-sok!

Utoljára szerkesztve: 2024. július 17.

Kapcsolódó témák





Utoljára megtekintett fogalmak

Oldalunk célja a tájékoztatás. Minden tartalmat a legnagyobb gondossággal állítottunk össze és rendszeresen ellenőrzünk, az itt szereplő információk azonban ezzel együtt sem tekintendők konkrét helyzetekre vonatkozó tanácsadásnak, az információk alkalmazásából fakadó bármilyen jogi következményért a kiadó felelősséget nem vállal. Ha az oldalunk aktualitását vesztett hibás információval találkozna, kérjük jelezze nekünk: help@pressonline.hu